Με μια σειρά από προκλητικές εκδηλώσεις που ολοκλήρωσαν τη λεγόμενη «Τσάμικη Εβδομάδα», η ένταση κορυφώθηκε ακριβώς δίπλα στα ελληνοαλβανικά σύνορα στη Θεσπρωτία. Υπό την αιγίδα του Δήμου Κονίσπολης, πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις μνήμης στο Κλογγέρι, όπου εκπρόσωποι εθνικιστικών συλλόγων και πολιτικοί παράγοντες από την Αλβανία, το Κόσοβο και τη Βόρεια Μακεδονία ανακίνησαν για ακόμη μία φορά το ανύπαρκτο ζήτημα της Τσαμουριάς, επιδιώκοντας να διατηρήσουν ζωντανή την αλυτρωτική ρητορική.
Στο πλαίσιο αυτών των εκδηλώσεων, το πλέον ανησυχητικό περιστατικό έλαβε χώρα στη συνοριακή διάβαση του Μαυροματίου. Η οργάνωση νεολαίας «Çamiko Roots» προέβη σε μια κίνηση ευθείας πρόκλησης, τοποθετώντας πανό με το σύνθημα «Η Τσαμουριά είναι ζωντανή» και απελευθερώνοντας λευκά μπαλόνια σε απόσταση αναπνοής από το ελληνικό έδαφος. Η ενέργεια αυτή, η οποία επαναλαμβάνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καταδεικνύει την επιμονή ορισμένων κύκλων να καλλιεργούν το μίσος και τον αλυτρωτισμό κατά της Ελλάδας.
Η παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών και βουλευτών στις εν λόγω εκδηλώσεις αποδεικνύει ότι οι διεκδικήσεις αυτές παραμένουν κεντρικό κομμάτι της ατζέντας ορισμένων πολιτικών δυνάμεων στη γειτονική χώρα. Η ανοχή ή ακόμα και η σιωπηρή κάλυψη τέτοιων ενεργειών από την αλβανική πολιτική σκηνή εντείνει το κλίμα στις διμερείς σχέσεις, μετατρέποντας τη συνοριακή περιοχή σε σκηνικό εθνικιστικής προπαγάνδας που έρχεται σε άμεση αντίθεση με το πνεύμα καλής γειτονίας.
